Dag 18: van Fresno naar Yosemite National Park

4 mei 2013 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Gisteren hadden we al gehoord dat we beter niet voor 08:30 in de ontbijtkamer moesten komen omdat er een buslading toeristen op tijd weg zou gaan en hun ontbijt vroeg zouden nemen. Daarom pas om 09:00 aan het ontbijt begonnen. Voor vandaag staat maar een kort ritje op het programma: van Fresno naar Yosemite National Park is maar 1,5 uur rijden.

Alleen wat er niet bij verteld wordt is dat als je Yosemite National Park inrijdt, dat je dan nog een half uur moet rijden om in het dorpje te komen vanwaar uit een Shutlle Bus naar allerlei leuke plekken in het park gaat. Yosemite National Park is net zo groot als de provincies Groningen, Drenthe en Overijssel samen. Er is teveel te zien om dat in één dag te doen. Omdat we pas om 16:00 in het hotel kunnen inchecken besloten we om het voor deze keer om te draaien. Eerst iets bezoeken en daarna pas inchecken.

Het is vandaag zaterdag en de Amerikanen hebben ook vrij. Het weer was super dus ze kwamen massaal het park binnen stromen. In de Shuttle Bus werd al verteld dat zo rond 15:00 iedereen er weer uit wil, en er dan dus lange files ontstaan. Dit was voor ons de reden om maar een langere trail (route) te lopen. We kozen voor de Mirror Lake Trail waarvan wij de langere versie hebben gelopen. In totaal is dat ongeveer 5 mijl (8 kilometer). Dat gaat dan steeds heuvel op en heuvel af waardoor we aan het eind bekaf waren. Op deze route had je we steeds mooie uitzichten en liep je steeds langs de Merced River. In het dorpje was het erg druk, maar blijkbaar wilde niemand deze langere route lopen want soms dachten we dat we alleen op de wereld waren.

Uiteindelijk zo rond 17:15 weer naar de auto gelopen. De grootste drukte was nu wel voorbij, dus op naar het hotel. Dat was toch nog meer dan een uur rijden. Uiteindelijk kwamen we om 18:40 aan bij het hotel (Yosemite Southgate Hotel). Ingecheckt en alles naar boven gesleept (we slapen op de 3e verdieping). Gelukkig is er een lift (de enigste lift in Yosemite),  maar daar moet iedereen gebruik van maken dus het schiet niet erg op.

Het was inmiddels 20:00 en we hadden nog geen diner gehad. Vlakbij het hotel zat een restaurant waar we gegeten hebben (45 dollar).

Morgen is de laatste dag van onze roadtrip. Vanavond bekijken we wat er op de rit naar San Francisco nog te doen is en overmorgen vliegen we terug naar Nederland.

1. Fam. E.Holtrop:
    5 mei 2013
    bedankt voor de mooie reiverhalen, en goeie reis naar nederland terug, tot ziens