Dag 19: van Yosemite National Park naar San Francisco

5 mei 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na het ontbijt in het Yosemite Southgate Hotel op weg voor onze laatste echte rit in Amerika: terug naar San Francisco. We hadden ongeveer 200 mijl (360 kilometer) voor de boeg en zagen in het tourboek geen interessante stops meer staan, dus besloten om maar in één keer door te rijden naar San Francisco. We zouden dan in het hotel gaan inchecken en een tijdje in het zwembad gaan liggen.

Het liep toch ietsje anders dan gepland. Na een pauze na ongeveer 100 mijl, kwamen we zo'n 30 mijl voor San Francisco in de file terecht. Dat hadden we in Amerika nog niet eerder meegemaakt. Het is toch wel apart dat je op een 10-baansweg in de file staat. Aangezien het land glooiend is en je behoorlijk ver kan kijken zag je een massa auto's voor en achter je. De file duurde ongeveer 30 minuten en de oorzaak was een uitgebrande auto aan de linkerkant van de weg.

Na de file was de weg via ons navigatiesysteem redelijk makkelijk te vinden. We kwamen ook nog over San Mateo brug (5 dollar tol), waar gisteren nog een limousine in de brand gevlogen was, en waar 5 mensen bij om het leven waren gekomen.

Na inchecken in het hotel, eerst maar eens alles verzameld voor de terugvlucht van morgen. Onze koelbox uitgepakt, die hebben we niet meer nodig. Verder alles in de koffers en de rugzak. De temperatuur viel dik tegen, het was maar 16 graden en het waaide behoorlijk. Niet echt weer om in het zwembad te liggen. We hebben daarom maar wat televisie gekeken. Toevallig was er een live honkbal wedstrijd bezig van het team waar we 3 weken geleden een wedstrijd in het stadion hebben meegemaakt (de San Francico Giants).

Als laatste diner maar weer voor de makkelijke weg gekozen en bij de McDonalds gezeten, die op loopafstand van het hotel aanwezig was.

De wekker om 07:00 gezet zodat we ons niet zouden verslapen en om 22:00 naar bed gegaan. Deze dag (en de vorige) waren de enigste 2 dagen dat Daniel en ik niet een bed voor onszelf hadden. Het was dus even behelpen (m.n. het gesnurk van Daniel wat nu een stuk dichterbij was).

Morgen zit de rondreis in Amerika er al weer op en vliegen we terug naar Nederland.