Dag 12: van Page naar Bryce Canyon

28 april 2013 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

De broodrooster werkt goed. Dat is mooi. Om 09:30 vertrokken op weg naar Bryce Canyon. Onderweg een tussenstop gemaakt in Kanab bij de Little Hollywood Museum (gratis entree). Onderdeel van dit museum zijn allerlei houten constructies die als achtergrond gebruikt zijn in veel western films. Stelde niet veel voor. Er was meer personeel (3) dan bezoekers (2, wij). Maar snel weer verder. Volgens het tourboek was een stop in het Coral Pink Sand Dunes State Park ook wel een aanrader.

Gestopt in het park (6 dollar), wat eigenlijk niets anders is dan een grote duinvlakte. Het zand had een oranje kleur. Nog een hele tocht gemaakt (zie foto's) waarna we op weg gingen naar ons hotel.

In Bryce Canyon City aangekomen nog even op zoek geweest naar het hotel maar konden daarna snel inchecken. Op onze hotelkamer was het lekker koel, en was een koelkast aanwezig.

Alles in Bryce Canyon City is eigendom van een zekere Ruby. Je hebt de Ruby's Inn, Ruby's ATV tours, Ruby's General Store, Ruby's Horseback om maar een paar te noemen. Even wat boodschappen gedaan waarna we op weg gingen naar Ruby's Cowboy's Buffet and Steak House. Daar gekozen voor het 'Dinner Buffet' (50 dollar incl. tip aan de Josti cashier, de hele familie Ruby werkt voor de zaak, oma maakt schoon).

Daarna direct door naar Bryce Canyon. Bij de ingang was niemand aanwezig waardoor we maar doorgereden zijn (25 dollar uitgespaard, yahoo). Geparkeerd bij Sunset Point en direct kunnen genieten van het super uitzicht. We zagen rechts in de verte op een hoog punt wat mensen lopen (Inspiration Point). Besloten om daar maar heen te gaan lopen. Het was een hele tippel. Maar het uitzicht was het waard.

Morgen verblijven we nog een dag in Bryce Canyon zodat we ook naar beneden kunnen gaan afdwalen (Navajo Trail).

PS. We kwamen erachter dat het in Bryce Canyon een uur later is dan in Page. Daar moet je dan ook nog weer aan wennen. Het is inmiddels al 22:00 geweest als dit ingetikt wordt.

1. Juus:
    29 april 2013